Odstaw cukier na 10 dni – mini detox

Cukier, nazywany jest białą trucizną. Uzależnia i jest najczęstszą przyczyną otyłości, która z kolei może prowadzić do wielu przewlekłych chorób. Dlatego zdecydowanie powinnaś go jeść mniej!


Cukier jest jak narkotyk, który uzależnia i niszczy nasz organizm, skórę. To błędne koło, które musisz przerwać. Kiedy zjadasz coś słodkiego, smakuje ci, więc sięgasz po kolejną porcję. W konsekwencji poziom cukru we krwi rośnie. Uwalnia się dopamina, a mózg wkracza w tryb nałogu. Następuje gwałtowny wyrzut insuliny, w celu obniżenia poziomu cukru. Cukier we krwi spada. Wysoki poziom insuliny uruchamia magazynowanie tłuszczu. Organizm domaga się „więcej” i wysokiego poziomu cukru. Niski poziom cukru wywołuje wzmożony apetyt i zachcianki. I wszystko zaczyna się od nowa.

Cukier to tylko puste kalorie, zabija smak, obciąża organizm, powoduje spadek energii. Spożywany w nadmiarze powoduje obniżenie odporności, wzrost podatności na infekcje, deficyt witamin z grupy B oraz minerałów.

Dla Pań, które dbają o siebie istotnym będzie fakt, że przyspiesza starzenie skóry, osłabia włókna kolagenowe i przyczynia się do urazów ścięgien. Osoby zjadające za dużo cukru są bardziej podatne na choroby zwyrodnieniowe stawów, powstawanie miażdżycy czy owrzodzenie jelita grubego.

Nie pozostaje Ci zatem nic innego jak przerwać tę miłość i zadbać o siebie. Nie jest to łatwe dlatego mamy dla Ciebie kilka kroków, od których możesz zacząć.


1. Zacznij małymi krokami czyli przygotuj się na detox.

Ogranicz słodkości, które na co dzień były w Twojej diecie takie jak słodziki, czy inne substytuty cukru. Zacznij pić dużo wody i ogranicz spożycie węglowodanów.


2. Wyeliminuj cukier całkowicie.

To drugi etap, w którym całkowicie powinnaś odstawić cukier ze swojego menu. Wyłącz z diety produkty, które zawierają fruktozę jak miód czy owoce. Choć są zdrowe, to na etapie 10 dniowego detoksu musisz całkowicie wyeliminować produkty, które są słodkie. Postaraj się również jeść w tym czasie więcej ryb, jajek, czy mięsa. Odstaw węglowodany.


3. W 5-10 dniu odczujesz dość mocno odstawienie cukru.

Nerwowość, złe samopoczucie dlatego włącz do swojej diety tłuszcz, który pomoże Ci pokonać napady głodu. Oraz zacznij ćwiczyć.

Po 10 dniach powinnaś zobaczyć znaczną różnicę w kondycji Twojej skóry, oraz poprawę samopoczucia. Pełna energii, 1-2 kilogramy mniej zaczniesz rozumieć jakim niszczycielem dla naszego organizmu jest cukier.

Detox możesz przeprowadzić o każdej porze roku, dlatego nie zastanawiaj się tylko działaj. Jesteś z nami?

SHARE THIS

RELATED ARTICLES