czy-cieply-wieczorny-prysznic-to-dobry-pomysl

Czy ciepły wieczorny prysznic to dobry pomysł?

Na ciekawe badania wpadłyśmy ostatnio na zagranicznym portalu o zdrowiu i urodzie.

Według niektórych badań gorący prysznic z rana może Cię obudzić, a nawet zwiększyć Twoją kreatywność. Podobnie jeśli chcesz poprawić swój sen, prysznic wieczorny jest na to idealnym rozwiązaniem. Wszystko zależy jednak od tego w jakiej temperaturze.

Ciepły czy zimny prysznic?

To dlatego, że temperatura ciała odgrywa ważną rolę w regulacji rytmu dobowego, który mówi organizmowi kiedy dopada Cię senność. W ciągu dnia temperatura ciała w sposób naturalny wzrasta aż do późnego popołudnia, kiedy sytuacja się odwraca i temperatura zaczyna spadać. To właśnie chłodzenie jest sygnałem, który mówi nam, że powinniśmy iść spać, więc przerwanie tego procesu może utrudnić nam zaśnięcie.

Prysznic we wcześniejszych godzinach wieczornych daje organizmowi szansę, aby się ochłodzić, a nawet wywołać sen, mówi Shelby Harris, dyrektor Montefiore Medical Center w Nowym Jorku. Liczne badania wykazały, że ocieplenie ciała przez kąpiel może pomóc w wywołania snu.

Wystarczy półtorej godziny przed snem wziąć ciepłą kąpiel. W ten sposób, leżąc w łóżku, twoje ciało będzie miało czas na schłodzenie się, i przygotowanie do snu.

 

Według National Sleep Foundation, prysznic przed snem może pomóc oczyścić skórę i zmniejszyć liczbę wyprysków, ustrzec się przed zmarszczkami i pomóc kremowi lepiej wchłonąć się nocą i skutecznie nawilżyć ciało.

SHARE THIS

RELATED ARTICLES