zdrowe-przekaski-do-pracy

Zdrowe przekąski do pracy

Szukasz pomysłów na zdrowe przekąski do pracy?  Odstaw batony, ciastka, słone paluszki (wiesz ile one mają soli i jak sól wpływa na Twój organizm??) i przygotuj listę zdrowych przekąsek, które będziesz mogła zajadać w pracy bez wyrzutów sumienia.

Życie w ciągłym biegu nie jest łatwe i wiem o tym doskonale, ale jeśli sami o siebie nie zadbamy to nikt za nas tego nie zrobi. Brak czasu sprawia, że chętniej sięgamy po gotowe dania i fast-foody. Zresztą, sam rynek nie ułatwia nam zadania. Pojawia się coraz więcej firm, dostawców gotowych posiłków, kanapek, deserów, które dojeżdżają wprost pod Twoje biuro. Pięknie zapakowane, w niskich cenach z olbrzymią zawartością majonezów, sosów i innych wysokokalorycznych dodatków.

Pamiętaj jednak o swoim zdrowiu. Niedawno pisałyśmy o tym „Jak jeść w pracy by nie przytyć„. Tym razem mamy kilka alternatyw na zdrowe przekąski do pracy jakie możesz zajadać, gdy dopadnie Cię głód.



Pomysły na zdrowe przekąski do pracy


Jogurt naturalny w otrębami

Możesz go zjeść o każdej porze w ciągu dnia. Jest zdrowy dostarcza białka i węglowodanów, które z kolei dodają energii. Poza tym znajdziesz w nim wapń, potas, kultury probiotycznych bakterii, cynk oraz witaminy B6 i B12. Otręby sycą dzięki błonnikowi i są zdrowe. Jeśli dodatkowo jogurt posypiesz mieszanką orzechów, siemieniem lnianym lub owocami goji podkreślisz jego smak.


Orzechy

Tak, po prostu orzechy i najlepiej włoskie. Choć są wysokokaloryczne wiedz, że w orzechach są „zdrowe” tłuszcze, omega 3, a także błonnik, fitosterole i fosfolipidy, magnez. Orzechy są wolno trawione, sycą na długo, tłumią uczucie głodu. Dawkuj sobie tą przekąskę i pilnuj ilości – garść orzechów to odpowiednia porcja.

W 100 gramach orzechów włoskich jest ok. 650 kalorii, w 100 gramach migdałów: prawie 600.


Suszone owoce

Są przede wszystkim zdrowe. Znajdziesz w nich witaminę C, B1, kwas foliowy, skoncentrowane źródło fitochemikaliów. Do wyboru masz rodzynki, jabłka, maliny, jagody, śliwki, jagody goji. Są również sycące. Pamiętaj o dawkowaniu. Wystarczy Ci garść tych smakołyków dziennie.


Koktajle warzywne

Ja uwielbiam te z serii Zielone koktajle. Są zdrowe i szybko je przygotujesz (mi zajmuje to dosłownie 10 minut). Mój ulubiony przepis?

Zmieszaj garść szpinaku z małym serkiem wiejskim, małą szklanką mleka i bananem. Możesz posypać go wiórkami migdałów, owocami goji lub orzechami. Doskonale nawadnia, jest bogactwem biała (często stosuje go również po treningu nie dodając tylko szpinaku). Jako alternatywę dla szpinaku możesz wykorzystać spirulinę.

Jako alternatywę możesz również przygotować koktajl na bazie ogórka, selera naciowego i pomidorów. Pycha!


Gorzka czekolada

To bogactwo miazgi kakaowej, a ta jak wiadomo zawiera magnez, żelazo, potas oraz wiele cennych witamin i antyoksydantów. Dlatego jeśli przyjdzie ci chęć na coś słodkiego i jednocześnie zdrowego sięgnij po gorzką czekoladę. Najlepsze są te, których zawartość cacao wynosi powyżej 70%.

2-3 kostki w zupełności powinny Ci wystarczyć.

SHARE THIS

RELATED ARTICLES