Powiedz słodyczom NIE

Jak odzwyczaić się od słodyczy kiedy jesteś od nich uzależniona? Nie wyobrażasz sobie dnia bez małego batonika, cukierka lub ciastka na poprawę humoru? Pijesz słodką kawę z bitą śmietaną wmawiając sobie, że to przecież nie kremówka.

Nadchodzi jednak dzień kiedy przestajesz się mieścić w ulubione spodnie, a bluzka, która do niedawna leżała idealnie uwydatnia całkiem spory brzuszek. Wpadasz w panikę i szykujesz plan intensywnej diety, która ostatecznie i tak okazuje się fiaskiem. Zacznij myśleć racjonalnie, poznaj kilka istotnych informacji na temat słodyczy i podejmij decyzję, która pozwoli Ci zerwać z nałogiem raz na zawsze.

Cukier uzależnia…

wpływa na nasz mózg jak narkotyk. Sięgasz po kęs mlecznej czekolady, odczuwasz przypływ endorfin, jednak chwilę później emocje opadają, a tobie znów zaczyna brakować energii. Do tego zaczynasz odczuwać poczucie winy, że oddalasz się od założonego celu.

Nie rezygnuj od razu…

z cukru. Jeśli po dłuższym obżarstwie zupełnie zrezygnujesz z cukru, kwestią czasu pozostanie nadejście wielkiego napadu głodu. Pochłoniesz wówczas dwa razy więcej słodkości niż zwykle. Staraj się stopniowo rezygnować z ulubionych smakołyków. Jeśli czujesz, że twojemu organizmowi zaczyna brakować energii sięgnij po gorzką czekoladę. W miarę upływu czasu, cukier zacznie znikać z twojej codziennej diety pokochasz gorzką czekoladę, która zmieni smak z gorzkiej na słodką.

Jak radzić sobie w krytycznych momentach?

Kiedy odczuwasz potrzebę zjedzenia czegoś słodkiego:

– sięgnij po owoce

– napij się wody, która wypełnia żołądek i sprawia, że uczucie głodu szybko mija

– rusz się – posprzątaj mieszkanie, idź na spacer – ruch pozwala zapomnieć o głodzie i dodatkowo pomaga spalać kalorie

– jedz regularnie w ciągu dnia, staraj się nie doprowadzać organizmu do uczucia głodu

– jedz śniadania – dobry początek dnia zaczyna się od pożywnego śniadania, które dodaje energii na cały dzień

– dbaj o dobry nastrój

– miej zawsze pod ręką niskokaloryczną przekąskę – marchewkę w kawałkach, jabłko, które szybko sycą

– staraj się organizować dzień tak abyś nie miała za dużo wolnego. Spędzanie czasu przed telewizorem czy komputerem sprawia, że chętniej sięgasz po kaloryczne przekąski. Im mniej wolnego czasu, tym mniej pochłoniętych, pustych kalorii.

Jeśli macie własne sposoby na ograniczenie spożywania cukru piszcie w komentarzach.

Zapisz

SHARE THIS

RELATED ARTICLES