zdrowie_na_talerzu

3 proste przepisy na dietetyczną kolację

Kolacja podobnie jak śniadanie to jeden z podstawowych posiłków w ciągu dnia. Naprawdę nie warto z niej rezygnować na rzecz spadku wagi. Wieczorne głodówki zaburzają trawienie i nie wnoszą nic dobrego. Są niezdrowe i wyniszczają organizm.


Dlatego jeśli co dzień przeliczasz kaloryczność swoich posiłków i zależy Ci na tym aby nie przytyć koniecznie dołącz do swojego jadłospisu kolację. Poniżej zamieszczamy kilka niskokalorycznych posiłków, które pozytywnie wpłyną na Twój organizm dostarczając Ci witamin oraz pozwolą uniknąć napadów wilczego głodu – który, z reguły, wiemy jak ostatecznie się kończy.


1. Serek biały/serek wiejski – sprzymierzeniec każdej kobiety, która dba o swoją wagę

Możesz go jeść osobno lub w połączeniu z warzywami. Dla bardziej wymagających, które „jedzą oczami” poniżej szybki przepis na urozmaicenie białkowego posiłku i zachowanie go nadal zdrowym i pełnym witamin.

Potrzebne Ci będą:

1. Serek wiejski
2. Pomidorki koktajlowe
3. Ogórek szklarniowy
4. Cebula
5. Tuńczyk w puszcze – w sosie własnym lub w oleju (nie jest to pozycja obowiązkowa)
6. Przyprawy wedle uznania

Uruchom teraz swoją wyobraźnię i połącz te składniki tak aby powstała kolorowa i smaczna sałatka. Przypraw tuńczyka pieprzem i solą. Dodaj do sałatki odrobiny ostrej papryki aby stała się ostrzejsza i nadała potrawie charakteru. Wystarczy naprawdę niewiele aby zjeść smaczną i zdrową kolację.


2. Tuńczyk – jedna puszka a tak wiele możliwości

Sałatka opisana powyżej to jedna z wielu kombinacji jakie możesz zastosować z tuńczykiem. Kolejna z nich to sałatka z tuńczyka z ryżem i kukurydzą, która nadaje się zarówno na śniadanie jak i na kolację.

Potrzebne Ci będą:

1. Tuńczyk – puszka w sosie własnym
2. Puszka kukurydzy
3. Jeden woreczek ugotowanego ryżu
4. Przyprawy wedle uznania
5. W standardowym przepisie dodawany jest majonez jednak w naszej wersji light wykorzystaj zamiast majonezu jogurt 0% wymieszany z ziołami i przyprawami

Podobnie jak w poprzednim przepisie zmieszaj ze sobą wszystkie składniki i przypraw tak jak lubisz – na ostro lub łagodnie. Pamiętaj, że ostrzejsze smaki wzmagają trawienie, ale jednocześnie pobudzają kupki smakowe do jedzenia.


3. Jogurt naturalny + dodatki

To wersja dla tych bardziej zapracowanych czyli jeśli masz mało czasu na jedzenie, a w lodówce niewiele składników. Jeśli rzadko robisz zakupy, nie masz czasu na przemyślenie swoich posiłków w ciągu dnia, a tym bardziej kolację postaraj się aby zawsze w Twojej lodówce obok mleka leżał jogurt naturalny. To produkt, który może posłużyć Ci jako dodatek do innych dań lub jako kolacja, do której dodasz musli, otręby, siemię lniane, suszone owoce i zmęczona po całym dniu rozkoszujesz się sytym i niewielkim posiłkiem.

Wiele źródeł podaje, że jogurt to głównie węglowodany, których na wieczór nie powinno się jeść. Jeśli jednak nie masz nic innego w lodówce, nie rezygnuj z kolacji i sięgnij po jogurt.


Koniecznie zostawcie pod wpisem komentarze z własnymi pomysłami na dietetyczne kolacje.

SHARE THIS

RELATED ARTICLES