co-jesc-w-pracy-aby-nie-przytyc

Jak jeść w pracy by nie przytyć

Siedzący tryb pracy nie sprzyja zgrabnej figurze. W natłoku pracy często nie masz czasu na zjedzenie posiłku, nie mówiąc już o regularnych porach odżywiania. Podjadasz ukradkiem to co nawinie ci się pod ręką, a po dwóch miesiącach zauważasz, że zaczyna pojawiać się oponka, której wcześniej nie było.

Zapamiętaj kilka zasad, które pomogą Ci w rozplanowaniu dnia, a oponka o której piszemy pozostanie jedynie złym snem.

1. Nie wychodź do pracy bez śniadania

To podstawowy posiłek dnia, który budzi nasz organizm do życia. Nie musisz zasiadać o poranku do stołu pełnego produktów. Wystarczy, że zjesz coś lekkiego, najlepiej bogatego w węglowodany, białko co da Ci energii na cały dzień i pobudzi do działania. Możesz zjeść tosta z chudym twarogiem lub musli z jogurtem naturalnym lub odtłuszczonym mlekiem. To szybki posiłek, który nie zajmie Ci dużo czasu, a sprawi, że nabierzesz sił.

2. Drugie śniadanie zahamuje apetyt

Średnio co 3-4 godziny powinnaś spożywać mniejsze posiłki tak by Twój organizm miał cały czas co trawić, a jednocześnie abyś nie poczuła głodu, który może w rezultacie wpływać na Twoją koncentrację. Między 11-12 sięgnij po kromkę razowego chleba z chudą wędliną, pomidorem lub innym ulubionym warzywem. Możesz wypić do tego szklankę soku pomarańczowego lub zieloną herbatę, która zaparzona odpowiednio krótko (około 5 minut) wpłynie na ciebie pobudzająco.

3. Obiad, ale bez glutaminianu sodu

To największa pułapka, w którą często wpadamy. Zupki instant, szybkie dania w proszku są idealny rozwiązaniem, ale na chwilę. To zwykła chemia, która zapełnia nasz żołądek, ale nie dostarcza nam zupełnie żadnych wartości odżywczych. Co więcej, już po godzinie stajemy się głodni i sięgamy po kolejne posiłki, które jedynie rozpychają nasz żołądek. Obiad przygotowany własnoręcznie również może być szybki i znacznie bardziej odżywczy. Wystarczy, że go zaplanujesz. Przygotuj dzień wcześniej, do woli: warzywa na parze, kaszę, ryż , makaron, kawałek lekkiego, chudego mięsa. Tego typu posiłek możesz spożyć na zimno jak i ciepło. Jest lekki, a zapewni sytość na najbliższe 4 godziny.

4. Nie podjadaj

Jeśli z jakiegoś powodu musiałaś pominąć któryś z posiłków, nagle dopadnie Cię głód, sięgnij po lekką przekąskę owocowo-warzywną. Miej zawsze przy sobie coś w rodzaju „planu awaryjnego”. Zastąp słodycze chrupkim, ryżowym pieczywem, owocami lub warzywami. To nietuczące przekąski, a pomogą zagłuszyć doskwierający głód.

5. Więcej ruchu

Nie siedź non stop przy biurku. Staraj się odejść od komputera przynajmniej raz na godzinę. Jeśli masz taką możliwość wykonaj kilka ruchów rozciągających, dotleń organizm świeżym powietrzem. Pamiętaj, że stres nie sprzyja zdrowiu, zwłaszcza gdy go zajadamy. Jeśli pogoda na to pozwala porzuć samochód i przesiądź się na miejski środek lokomocji lub pokonaj pół drogi do domu pieszo. To wpłynie jedynie na korzyść dla Ciebie i Twojego organizmu.

Mamy nadzieję, że nasze porady pomogą Wam w poprawie codziennej diety i zgubieniu kilku nadprogramowych kilogramów.

 

SHARE THIS

RELATED ARTICLES