5 mitów na temat odchudzania

Jedz 5 posiłków dziennie, zajadaj się warzywami i owocami – one nie tuczą. Wiele książek o odchudzaniu i artykułów powtarza te zasady jak mantrę. Dietetycy przygotowują zrównoważoną dla organizmu dietę, która pomaga w utracie kilogramów, ale bardzo wolno. Jak zatem uniknąć efektu jojo oraz szybko i zdrowo pozbyć się kilogramów.



Poniżej znajdziecie 5 mitów, które warto poznać i przyswoić sobie przed wiosennym maratonem dietetycznym.


MIT 1: Jesteś na diecie? Jedz dużo owoców – one nie tuczą.

FAKT: Owoce są niskokaloryczne jednak zawierają wysokie ilości glukozy i fruktozy. Warto zatem na nie uważać. Niektóre z nich jak banany, arbuzy, winogrona, czy gruszki podczas stosowania diety lepiej wykluczyć. Śliwki, grejpfruty czy poziomki pozytywnie wpływają na nasze jelita – zatem jedz je do woli.


MIT 2: Głodówka nie pozwoli Ci schudnąć – jest zbyt drastyczna dla organizmu i po niej szybko przybędą Ci nowe kilogramy.

FAKT: Z jednym zgodzić się można – głodówki są dość drastycznym sposobem na utratę zbędnych kilogramów. Jednak badania dowodzą, że z klei powolna utrata kilogramów spowalnia ten proces. Organizm szybko przyzwyczaja się do nowych warunków i spowalnia przemianę materii. Tym samym chudniemy wolno, tracimy determinację, a tym samym cały plan diety lega w gruzach. Każdy proces odchudzania warto zacząć od oczyszczania, a głodówka (1-2 dniowa) może w tym pomóc. Oczywiście rozważnie prowadzona i odpowiednio przygotowana.


MIT 3: Nie podjadaj – przez to tyjesz.

FAKT: Tyjesz nie przez samo podjadanie, a to czym podjadasz. Jeśli w trakcie przerw miedzy zaplanowanymi posiłkami odczuwasz głód sięgnij po marchewkę, jogurt lub suszone owoce (morele, śliwki, figi), które szybko wyeliminują głód i pomogą Ci przetrwać do kolejnego posiłku. Jednoczenie nie wpłyną znacząco na Twoją wagę.


MIT 4: Produkty light nie tuczą

FAKT: „Light-owość” produktów jakie spotykamy na półkach sklepowych polega na tym, że tłuszcz zamieniany jest na cukier i odwrotnie. Dlatego podczas poszukiwania tego typu produktów warto czytać etykiety i skład produktów. Nie zawsze jogurt slim, light będzie lepszym wyborem od tradycyjnego.


MIT 5: Nie jedz po 18:00

FAKT: Ogólna zasada mówi o tym aby jadać najpóźniej 3 godziny przed snem. Nie jedząc już od 18, a kładąc się o 1 w nocy spowalniasz jedynie przemianę materii. Jeśli boisz się przybierania na wadzę przez wieczorne posiłki, ale głód nie daje Ci spokoju, sięgaj po produkty niskokaloryczne, białkowe. Zamiast jogurtu, który ma wysoką zawartość węglowodanów sięgnij po ser biały. Białko dodatkowo pobudzi jelita do trawienia.

Jeśli macie własne propozycje mitów, które udało wam się obalić podczas zmagań z dietą piszcie!

SHARE THIS

RELATED ARTICLES

1 COMMENT

  1. Pewne zasady związane z odchudzaniem są niby oczywiste, ale jednak trudno się je przestrzega.. Np. zachowanie niskokalorycznej diety… Mi się dopiero to udało, gdy przeszłam na program odchudzający Dieta1. Piłam koktajle odchudzające na bazie białka, zmniejszył mi się apetyt, no i waga spadła… z 72 kilo do 58.:)