Jak schudnąć 5 kg?

 

Chcesz schudnąć 5 kg? Ile razy podchodziłaś do tematu diety? Ile razy udało Ci się zrzucić kilka kilogramów? A ile razy przybyło ich dwa razy więcej?

 

Jeśli tym razem naprawdę chcesz schudnąć 5 kg musisz podejść do tematu kompleksowo. I zadać sobie nieco inne pytanie. „Co jeść żeby schudnąć 5 kg„? Bo jeść przecież musisz. Nie wystarczy, że zrezygnujesz ze słodyczy lub zaczniesz pić więcej wody.

Chcesz schudnąć 5 kg? – Zacznij prowadzić dziennik

Czy nadal masz ochotę na czekoladową bułkę jeśli wiesz, że musiałabyś zapisać ją w swoim dzienniku? Badania mówią, że osoby prowadzące dziennik żywności straciły dwa razy więcej na wadze w ciągu sześciu miesięcy niż te, które nie zapisywały swoich posiłków. Naukowcy uważają, że spisując co jesz na co dzień sprawia, że ​​jesteś bardziej świadoma wyboru żywności, a tym samym motywuje Cię to do zmniejszania kalorii, które przyjmujesz.

Chcesz schudnąć 5 kg? Powieś w jadalni wielkie lustro?

Naukowcy z Cornell University Food and Brand Lab odkryli, że jedzenie niezdrowej żywności przed lustrem może znacznie mniej smakować. Oglądając się jedzącą bułkę, lub co gorsza olbrzymią kremówkę lub burgera, powoduje dyskomfort, ponieważ nagle stajesz się świadom niezdrowego wyboru. I to jest myśl, prawda?

Na początek poznaj 5 kluczowych zasad zdrowej diety:

1. Wyeliminuj z diety węglowodany. Badania wykazały, że jednym z najszybszych sposobów, na utratę wagi jest dieta nisko-węglowodanowa. Ogranicz pokarmy bogate w węglowodany, jeśli chcesz zbliżyć się do utraty 5 kg w ciągu miesiąca.

Węglowodany znajdują się w różnych produktach spożywczych. Ogranicz tylko te, które zawierają ich najwięcej, czyli te na bazie zbóż. Chleb, ryż, makaron są bogate w węglowodany, ale możesz je bezpiecznie ograniczyć w swojej diecie, ponieważ wiele z ich składników odżywczych, obecnych jest w innych produktach spożywczych.

2. Dołącz do diety chude białko. Oprócz stosowania diety o niskiej zawartości węglowodanów, skoncentruj się na spożywaniu odpowiedniej ilości chudego białka. Wyższa zawartość białka w połączeniu z niską zawartością węglowodanów ułatwia szybszą utratę wagi.

Drób bez skóry, jaja, chude mięso wołowe, owoce morza, rośliny strączkowe i tofu. Staraj się aby każdy posiłek czy przekąska zawierała białko. Pomoże Ci to osiągnąć zalecaną dzienną dawkę. Białko pomaga również w utracie wagi poprzez to, że dłużej czujesz się syta.

5-produktow-ktore-pomoga-ci-w-walce-z-cukrzyca

3. Połowa talerza to warzywa. Aby zwiększyć porcje posiłków, a jednocześnie zachować zdrową dietę staraj się aby połowę talerza stanowiły warzywa lub owoce. Te potrawy niskokaloryczne dostarczą Ci wielu ważnych składników odżywczych.

USDA zaleca, aby połowę talerza zajmował owoc lub warzywo. Jest to akceptowalne przez większość diet, nawet jeśli starasz się schudnąć. Pamiętaj jednak, że owoce również zawierają węglowodany i cukry, więc ich ilość powinna być ograniczona.

4. Pić odpowiednią ilość płynów, w tym wody. Niezależnie od tego, czy starasz się schudnąć, ważne jest, aby pić odpowiednią ilość wody. Pamiętaj jednak, że picie wystarczającej ilości wody nie wpływa bezpośrednio na Twój proces odchudzania.

Większość ekspertów w dziedzinie zdrowia zaleca pić co najmniej 2000 ml (około ośmiu szklanek wody) dzienne. Jednak to tylko zasada. Niektórzy zalecają nawet do 13 szklanek wody dziennie.

Kluczowe jest jednak to aby woda lub płyny nie zawierały cukru.

Kiedy jesteś odwodniony organizm wysyła sygnał do mózgu, który daje uczucie bardzo podobne do głodu. Może to spowodować, że częściej będziesz miała ochotę na przekąskę i pochłoniesz więcej kalorii niż potrzeba. Także spróbuj pić szklankę lub dwie wody przed jedzeniem. To może pomóc Ci zapanować nad głodem.

5. Znajdź zamienniki produktów, a nawet posiłków. Większość dietetyków twierdzi, że szybka utrata 5 kg może nie być bezpieczna. Dlatego stopniowe zamienianie posiłków nie spowoduje trzęsienia ziemi w naszym organizmie i pozwoli mu się przygotować do zmian.

Zamienniki posiłków są na ogół bardzo niskokaloryczne i wysokobiałkowe. Zawierają wystarczającą ilość białka, węglowodanów, błonnika i innych niezbędnych witamin i minerałów. Gdzie je znaleźć? Choćby w naszym poradniku!

A teraz czas na nasz mini poradnik o tym ” Jak schudnąć 5 kg” zdrowo i bezpiecznie. Jakie produkty włączyć do swojej codziennej diety, aby te 5 kg poszło w zapomnienie.

Data
Ocena
51star1star1star1star1star

3 COMMENTS