rodzaje-jogi

Rodzaje Jogi

Jeśli chcesz rozpocząć praktykę jogi, jednak nie masz pojęcia, który jej rodzaj będzie dla Ciebie najbardziej odpowiedni, zapoznaj się z naszymi wskazówkami. Poniżej omówimy najważniejsze rodzaje jogi i przedstawimy pokrótce zalety każdej z nich. Jeśli jesteś kompletnym świeżakiem zapoznaj sie z naszym poprzendim artykułem „Joga dla początkujacych„.

Najpopularniejszym rodzajem jogi – zwłaszcza w krajach zachodnich – jest hatha joga.


Hatha joga

Głównym zadaniem hatha jogi jest uelastycznienie i wzmocnienie ciała oraz osiągnięcie wewnętrznej harmonii. Uczestnicy zajęć hatha jogi będą wykonywać asany, czyli specjalne pozycje, które mają zbawienny wpływ na ciało i duszę. Elementem praktyki hatha jogi są również techniki oddechowe.

Hatha joga będzie dla Ciebie doskonałym wyborem, jeśli chcesz, by Twoje ciało było w świetnej kondycji, a umysł zrelaksowany i spokojny. Taki rodzaj praktyki jest również szczególnie wskazany dla osób, zmagających się z bólami głowy, kręgosłupa i stawów.


Ashtanga joga

Astanga joga to świetna propozycja dla wszystkich, które lubią dynamikę i ruch. Ashtanga joga jest bowiem jogą dynamiczną. Praktykując ashtangę będziesz wykonywać energiczne sekwencje asan w ściśle określonej kolejności. Od najłatwiejszych aż po te najbardziej skomplikowane. Ashtanga joga to aktywność dla osób sprawnych i zdrowych. Jeśli myślisz, że joga jest dla Ciebie zbyt monotonna i nudna, będziesz zaskoczony możliwościami ashtangi.


Joga Iyengara

Nazwa tego rodzaju jogi pochodzi od nazwiska jej twórcy – B.K.S Iyengara – wybitnego nauczyciela jogi. To, co jest niezwykle istotne w praktyce jogi Iyengara to wyjątkowa precyzja. Każdy ruch powinien być wykonany z mistrzowską perfekcją. Taka praktyka doskonale uczy cierpliwości, samodyscypliny i pokory. Dodatkowo wzmacnia ciało i buduje wytrzymałość.

SHARE THIS

RELATED ARTICLES