nordic-walking-na-odchudzanie

Nordic walking na odchudzanie?

Szukasz aktywności fizycznej, która nie obciąży Twoich stawów, będzie odpowiednia dla osób w każdym wieku i pomoże Ci wysmuklić sylwetkę? Wypróbuj nordic walking, czyli spacery nordyckie, wymyślone przez fińskich narciarzy.

Rozpoczynając swoją przygodę z nordic walking, nie musisz mieć kondycji godnej zawodnika crossfit. Spacerując nie spocisz się też tak bardzo, jak podczas zajęć typu spinning. Nordic walking to łagodny i delikatny (a przy tym skuteczny) sposób na poprawę wydolności organizmu, wysmuklenie sylwetki i spalenie kalorii.
Przyjmuje się, że dzięki zaangażowaniu mięśni górnej części ciała spalanie kalorii podczas sesji nordic walking jest o około 40% większe niż w przypadku standardowego spaceru.


Dla kogo nordic walking?

Nordic walking jest formą aktywności odpowiednią dla ludzi w każdym wieku. Mogą uprawiać ją dzieci, seniorzy oraz kobiety w ciąży. Spacery z kijkami będą odpowiednie także dla pacjentów kardiologicznych i onkologicznych (zwłaszcza dla kobiet po zabiegu częściowej lub całkowitej mastektomii).


Nordic walking a stawy

Spacery nordyckie są szczególnie polecane osobom z problemami stawowymi. Co ciekawe, szacuje się, że dzięki kijkom ciało w ciągu godzinnego treningu dźwiga kilkanaście ton mniej niż podczas godzinnego biegu.


Nordic walking dla zestresowanych

Nordic walking to znakomita aktywność fizyczna dla osób zestresowanych, które potrzebują wyciszenia i spokoju. Spacerując z kijkami delikatnie uwolnisz napięcie w okolicach karku i ramion. Dodatkowo, poprawisz nastrój, poczujesz przypływ sił witalnych i zmniejszysz objawy jesiennej chandry.


Doskonały sposób na integrację

Na przestrzeni ostatnich lat nordic walking stał się popularnym sposobem nie tylko na wysmuklenie sylwetki i poprawę kondycji. Coraz więcej osób rozpoczyna spacery nordyckie… ze względów towarzyskich.
Zwłaszcza dla seniorów mogą być one doskonałą okazją do nawiązywania nowych znajomości i zawiązywania przyjaźni.

SHARE THIS

RELATED ARTICLES