joga-trening-dla-poczatkujacych-w-domu

Joga – trening dla początkujących w domu

Ostatnio pisałyśmy sporo na temat Jogi. Podstawowe pozycje jogi? Jakie są rodzaje jogi? Czy też Joga dla początkujących. Dziś mamy dla Ciebie kilka pomysłów jak w domowych warunkach zacząć samodzielnie, ale i bezpiecznie praktykować jogę. Dlatego jeśli nadal zastanawiasz się, jak zacząć ćwiczyć jogę w domu, ten artykuł jest dla Ciebie.

Trening jogi w domu zapewni Ci piękną sylwetkę, świetne samopoczucie i zastrzyk pozytywnej energii. Dzięki takiej aktywności wysmuklisz sylwetkę, rozciągniesz mięśnie, Twoje ciało stanie się bardziej zrelaksowane, a umysł wyciszony.


Joga w domu nie musi być trudna

Aby rozpocząć praktykę potrzebna Ci jedynie mata i wiedza na temat prawidłowego wykonywania asan, czyli pozycji jogi. Pamiętaj, aby prawidłowo je wykonywać nie musisz uczęszczać na kosztowne lekcje z instruktorem. Wystarczy Ci dobry podręcznik, kurs wideo i szczypta cierpliwości.

joga-trening-dla-poczatkujacych-w-domu



Czy na pewno joga w domu jest bezpieczna?

Możesz być pewna, że zdecydowanie więcej szkody może wyrządzić Twojemu ciało brak ćwiczeń niż samodzielne ćwiczenie jogi w domu. Zwłaszcza, jeśli będziesz wykonywać asany z zachowaniem przysłowiowego bhp. Co to oznacza?

Jeśli nie masz doświadczenia, wybieraj pozycje dla początkujących. Nie forsuj nadmiernie swojego ciała. Jeśli czujesz, że nie jesteś w stanie pogłębić jakiegoś ruchu, zwyczajnie tego nie rób.

Czy joga w domu przyniesie oczekiwane efekty?

Na to pytanie odpowiemy, cytując Swami Sivanandę – jednego z wielkich, hinduskich mistrzów jogi: „jeden gram praktyki jest wart więcej niż tona teorii”.

SHARE THIS

RELATED ARTICLES