5-podstawowych-pozycji-jogi-ktore-powinnas-znac

5 podstawowych pozycji jogi, które powinnaś znać

Zaczynasz swoją przygodę z jogą? Zastanawiasz się jakie będą najlepsze pozycje jogi dla początkujących? Dziś podpowiemy, które asany wybrać, aby ćwiczenie jogi było nie tylko korzystne dla zdrowia, ale również przyjemne.


Proste pozycje jogi dla początkujących


Pozycja dziecka

Pozycja dziecka przyniesie ulgę osobom, zmagającym się z napięciem ramion, szyi oraz piersiowego odcinka kręgosłupa. Pomoże również niwelować zmęczenie i bóle głowy oraz bóle menstruacyjne.


Pies z głową w dół

Pozycja psa z głową w dół to jedna z najpopularniejszych pozycji jogi. Poprawia postawę ciała, doskonale wzmacnia nogi i ramiona, a także rozciąga łydki, ręce i ścięgna. Co ważne, regularne wykonywanie tej asany łagodzi objawy dolegliwości związanych z menopauzą i menstruacją, a także pomaga wyeliminować ryzyko osteoporozy.


Pozycja Shishosana, zwana również pozycją rozciągającego się szczeniaczka

Ta pozycja, podobnie jak Melisa ukoi Twoje nerwy, zniweluje stres, a także złagodzi bezsenność. Shishosana pozwala choć na chwilę się zatrzymać, wsłuchać w swoje wnętrze i złapać oddech.


Pozycja budowania mostu

Mówi się, że jest to jedna z najpiękniejszych asan w jodze. Praktykując ją wzmocnisz mięśnie pleców i ukoisz ból. Oddychając pełną piersią otworzysz szeroko klatkę piersiową, a także wyregulujesz swój cykl menstruacyjny.


Kobra

Kobra (zwana również wężem) to idealna propozycja dla osób, które prowadzącą siedzący tryb życia. Odciąża kręgosłup, uelastycznia i wzmacnia mięśnie pleców, pomaga również korygować wady postawy. Dodatkowo wzmacnia serce, dodaje energii i wspaniale otwiera klatkę piersiową. Kobra przyniesie ulgę także osobom… chorym na astmę.

Polecamy wam pierwszą sesję jogi z Anią, która poprowadzi Was przez wszystkie pozycje:

Jeśli szukasz wiecej informacji na temat tego jak zacząć zajrzyj na:

Joga dla początkujacych

Rodzaje jogi

SHARE THIS

RELATED ARTICLES