5-kluczowych-zalet-jogi

5 kluczowych zalet Jogi

Zastanawiasz się, jak joga działa na organizm? Jakie praktyczne korzyści wyniesiesz z regularnych treningów jogi? Poniżej przedstawiamy 5 najważniejszych, które mamy nadzieję zachęcą Cię do ćwiczeń i pracy nad własnym ciałem.



Relaks i odprężenie

W dzisiejszych czasach, kiedy stres nie omija nikogo, relaks i odprężenie to wartości deficytowe. Dzięki jodze będziesz mógł „wyluzować” i wprowadzić do swojej codzienności więcej spokoju i harmonii. Już po pierwszych treningach poczujesz spadek napięcia i relaks. Regularna praktyka zapewni Ci wyciszenie i permanentny stan wewnętrznego spokoju i radości życia.

5-kluczowych-zalet-jogi

Joga na odchudzanie

Dzięki jodze wysmuklisz sylwetkę i zrzucić nadprogramowe kilogramy. Podczas godzinnych zajęć jogi będziesz mogła spalić nawet 150 kcal. Taki rodzaj aktywności doskonale wpływa na metabolizm, przyspiesza przemianę materii i… odmładza ciało. W połączeniu ze zdrową, zbilansowaną dietą joga zapewni Ci ciało godne bogini.


Mocne mięśnie i zdrowsze narządy wewnętrzne

Ćwicząc jogę, w delikatny i pełen harmonii sposób wzmocnisz swoje mięśnie i uelastycznisz ścięgna. Dzięki regularnym treningom wypracujesz proporcjonalną, naturalną, zdrowo wyglądającą sylwetkę.

Joga wykazuje również zbawienny wpływ na organy wewnętrzne. Czy wiesz, że niektóre asany szczególnie pozytywnie wpływają na żołądek, narządy rozrodcze czy układ hormonalny? Regularne treningi jogi to najlepsza inwestycje we własne zdrowie i świetne samopoczucie.


Głębszy oddech

Często zdarza się, że nie zwracamy większej uwagi na swój oddech. Żyjąc w pośpiechu oddychamy płytko, nie dotleniając należycie swojego organizmu. Dzięki jodze Twój oddech będzie głębszy i pełniejszy, a Ty będziesz miała wrażenie, że… nareszcie żyjesz pełnią życia.


Samodyscyplina

Dokładne wykonywanie asan wymaga nie tylko cierpliwości, ale również samodyscypliny. Choć walka z własnymi przeciwnościami często bywa zacięta dzięki jodze nauczysz się, że nie warto się poddawać. Każdą przeszkodę zaczniesz traktować jak lekcję, a porażka nie będzie już końcem świata.

To już ostatni artykuł z naszej serii na temat Jogi. Mamy nadzieję, że sera przypadła Wam do gustu.  Poniżej zamieszczamy linki do wcześniejszych materiałów:

Rodzaje jogi

5 podstawowych pozycji jogi, które powinnaś znać

Joga dla początkujących

Joga – trening w domu

SHARE THIS

RELATED ARTICLES